Sunday, May 14, 2006

سه فعال مقیم آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند


سه فعال مقیم آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند از اجرای حکم اعدام علیه یک زندانی سیاسی در ایران جلوگیری کند
مهرانگیز کار، حقوقدان و فعال مستقل حقوق بشر، علی افشاری و اکبر عطری، از فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت، که در آمریکا به سر می برند، در نامه‌ای خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل، خواهان نجات ولی‌الله فیض مهدوی زندانی سیاسی، از اعدام شدند. در این نامه آمده است: دادگاه آقای مهدوی مراحل قانونی و دادرسی عادلانه را طی نکرده است و ایشان امکان دفاع آزادانه از خود را نداشتند، لذا محکومیت ایشان به مواضع سیاسی وی ارتباط داشته است و حکم ناعادلانه اعدام، مصداق بارز نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی وی است. امیدواریم مداخله شورای حقوق بشر سازمان ملل بتواند از این اعدام جلوگیری کند. بهمن باستانی (rm) صدا (wma) صدا [ 2:07 mins ]
مهرانگیز کار، حقوقدان و فعال مستقل حقوق بشر، علی افشاری و اکبر عطری، از فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت، که در آمریکا به سر می برند، در نامه‌ای خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل، خواهان نجات یک زندانی سیاسی از اعدام شدند.
در این نامه آمده است که ولی‌الله فیض مهدوی، از زندانیان سیاسی، در خطر اعدام فوری توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی به سر می‌برد. وی در سال 2004 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به واسطه همکاری با سازمان مجاهدین خلق دستگیر شد، و بعد از تحمل 546 روز سلول انفرادی، شرایط دشوار بازجوئی و فشارهای جسمی و روحی به اعدام محکوم شدند.
مهرانگیز کار، علی افشاری و اکبر عطری، در نامه مشترک به شورای حقوق بشر سازمان ملل افزودند که اخیرا با اطلاع شدیم که روز 26 اردیبهشت‌ماه به عنوان تاریخ اعدام ولی‌الله فیض مهدوی به ایشان ابلاغ شده است. ما مصرانه از آن نهاد محترم خواهش‌مندیم تا با استفاده از اختیارات و تماس با نهادهای مربوطه، شرایطی را فراهم سازند تا به فوریت این حکم ناعادلانه لغو شود.
مهرانگیز کار، علی افشاری و اکبرعطری افزوده‌اند از آنجا که دادگاه آقای مهدوی مراحل قانونی و دادرسی عادلانه را طی نکرده است و ایشان امکان دفاع آزادانه از خود را نداشتند، لذا محکومیت ایشان به مواضع سیاسی وی ارتباط داشته است و حکم ناعادلانه اعدام، مصداق بارز نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی وی است. امیدواریم مداخله شورای حقوق بشر سازمان ملل بتواند از این اعدام جلوگیری کند.
رونوشت این نامه به گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص اعدام‌های غیرقانونی و استبدادی و همچنین به سازمان عفو بین‌الملل ارسال شده است
.

2 Comments:

At 2:45 PM, Anonymous Anonymous said...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

 
At 6:02 PM, Anonymous Anonymous said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

 

Post a Comment

<< Home