Wednesday, June 21, 2006

منقدان دولت در مجلس و شورای شهر تهديد شدند

منقدان دولت در مجلس و شورای شهر تهديد شدند
ميلياردهای گمشده در شهرداری تهران
حميد احدی

roozonline۱ تیر ۱۳۸۵
خلاصه:
همزمان با نطق تهديد آميز معاون سابق سپاه پاسداران عليه منقدان دولت، در انجمن شهر تهران هم فضای تهديد کننده ای عليه يکی از اعضای شورا ايجاد شده که درباره گم شدن سيصد ميليارد تومان از پول شهرداری تهران در زمان احمدی نژاد تذکر داده است.
-->
همزمان با نطق تهديد آميز معاون سابق سپاه پاسداران عليه منقدان دولت، در انجمن شهر تهران هم فضای تهديد کننده ای عليه يکی از اعضای شورا ايجاد شده که درباره گم شدن سيصد ميليارد تومان از پول شهرداری تهران در زمان احمدی نژاد تذکر داده است.
روز دوشنبه نادر شريعتمداری عضو انجمن شهر تهران ضمن توضيح درباره سيستم شفاف حسابداری که به تازگی آغاز به کار کرده گفت سيصد و پنجاه ميليارد تومان هزينه شده بدون آن که سند داشته باشد. به گفته وی در حقيقت اين مقدار از درآمدهای شهرداری تهران در ميان اسناد گم شده و پيدا نيست که کجا و به دستور چه کسی و برای چه منظوری هزينه شده است. وی برای اين که جای هيچ انتقادی نماند گفت اگر بخواهيم ارقام قطعی را بگوئيم می توان پذيرفت که پنجاه ميليارد اين رقم ممکن است متعلق به قبل از شهرداری احمدی نژاد باشد ولی شک نيست که سيصد ميليارد مربوط به همان زمان است
به دنبال گفته های نادر شريعتمداری دو تن از اعضای شورای شهر به مخالفت با وی برخاستند و به عنوان مقابله و برای ساکت کردن گروه مقابل شروع به انتقاد از انتصابات قاليباف کردند. نادر شريعتمدارى نخستين كسى بود كه طى ماه هاى سپرى شده به صورت صريح و شفاف نسبت به عملكرد خلاف قانون اسفنديار رحيم مشايى رئيس سابق سازمان فرهنگى - هنرى شهردارى تهران به صورت علنى سخن گفت. سخنانی که نه تنها شنيده نشد بلکه با انتقال وی به رياست جمهوری شغل بالاتر معاونت هم به وی داده شد.
آن چه افشاگری گم شدن سيصد ميليارد دلار را جالب می کند اين واقعيت است که احمدی نژاد در زمان انتخابات رياست جمهور هرگز از سمت خود در شهرداری تهران استعفا نداد و با وجود تاکيد وزارت کشور و نمايندگان مجلس او تنها کانديدائی بود که بعد از سوم تير و اعلام نامش به عنوان رييس جمهور نيز شهردار تهران بود و اوراق مالی امضا می کرد. حال آن که افرادی در رده های پائین تر و اختيارات کم تر هم در دوران انتخابات مجبور به استعفا بودند. از سوی ديگر همزمان با آغاز به کار دولت تازه، و انتقال اعضای شورای شهر به دولت اين تصور پيش آمد که اعضای بعدی منتخب وارد شورای شهر تهران خواهند شد. از جمله اولين آن ها مصطفی تاج زاده . اما جالب اين که مهدی چمران از مقام عالی معاون اول رياست جمهوری گذشت. بقيه اعضا نيز تنها زمانی که قانونی در مجلس به تصويب رسيد حاضر به قبول آن شدند و تازه نه که شورای شهر را ترک گويند بلکه شعل اجرائی دولتی را ترک گفتند و افرادی هم مانند زری بافان با گرفتن عنوان های تازه ، به هر حال صندلی خود را در شورای شهر نگاه داشتند تا مبادا کسانی به جز خودشان وارد شورای شهر شوند. مهدی چمران با شعار من بميرم هم اين سنگر را رها نمی کنم، اهميت حفظ صندلی های شورا را نشان داد.
يک کارشناس مسائل شهری شب گذشته به روز گفت به جا بود قوه قضاييه که زمانی از بيست ميليون تومان وام شهرداری مانند کرباسچی نگذشت، حالا به گم شدن سيصد ميلياردی که همه محل صرف آن را می دانند رسيدگی کند. البته همان طور که رييس ديوان محاسبات گفت رسيدگی به تخلفات اين دولت در شان نظام نیست. بيش تر گمان می رود با همان شيوه ای که الياس نادران با اقتصاددانان روبرو شد، هواداران دولت هم با کسانی که سر در حساب های شهرداری کرده اند، مقابله کنند. نادران معاون سابق سپاه پاسداران که در اين دوره به عنوان نماينده تهران در مجلس است. منتقدان دولت را هواداران براندازی آرام خواند. و همفکر وی حسين شريعتمداری بنا به خبری که شب گذشته خبرگزاری ها مخابره کردند در مقام دفاع از نادران گفت خشونتی در کلام وی نبود. بالاخره منقدان هم بايد منتظر پاسخ باشند
.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home