Thursday, June 22, 2006

سایت بازتاب راجع به گنجی

سایت بازتاب راجع به گنجی
سخنان جالب اكبر گنجي براي خبرنگاران ساده‌دل بدون مرز
اين گفت‌وگوها، در حالي روز گذشته در پاريس انجام گرفت كه شرايط ويژه گنجي در بند عمومي زندان اوين، داشتن تلفن همراه و همچنين دادن امكانات رفاهي ويژه به او توسط زندانبانان و نيز تبعيض بين او و ديگر زندانيان، پرسش‌هايي را به وجود آورده است.
۳۱ -خرداد ۱۳۸۵ -

اظهارات جالب اكبر گنجي، عضو سابق واحد نهضت‌هاي سپاه پاسداران و ستون‌نويس روزنامه‌هاي «جامعه» و «صبح امروز»، که سالهاي اخير را در زندان گذرانده، با استقبال كم‌نظير مسئولان ساده‌دل و احساساتي سازمان گزارشگران بدون مرز، رو‌به‌رو شد.
وي اكنون از حقوق دست كم 10 هزار دلاري از سوي سازمانهاي جهاني بهره‌مند است و با دريافت جوايز خود در سفرهاي جاري به كشورهاي جهان كه با هزينه اين سازمانها انجام مي‌شود، به سرمايه هنگفتي دست خواهد يافت.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از آن‌كه گنجي به شدت به قانون مطبوعات جمهوري اسلامي تاخت، گزارشگران بدون مرز، ضمن ابراز احساسات شديد، از ديدار گنجي در اين‌باره، ابراز تأسف كردند.بنا بر اين گزارش، گنجي، كه هم‌اكنون در چهارمين ماه آزادي از زندان است، روز گذشته، در جلسه‌اي با گزارشگران بدون مرز شركت كرد. در اين جلسه، «روبرت منارد»، دبيركل سازمان خبرنگاران بدون مرز و «لوئيس جونت»، قاضي فرانسوي، از رؤساي پيشين كميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد و «ابراهيم لاهيجي»، رئيس مدافعان حقوق بشر ايران و معاون فدراسيون جهاني حقوق بشر، حضور داشتند.«منارد»، پس از خوشامدگويي به گنجي درباره وضعيت آزادي مطبوعات ايران صحبت كرد و گفت: تعداد زندانيان، بسيار نگران‌كننده است. او همچنين افزود: سيزده وبلاگ‌نويس و روزنامه‌نگار، هم‌اكنون در زندان هستند و از آغاز سال تاكنون، انتشار هشت روزنامه به حال تعليق درآمده است.سپس اكبر گنجي درباره نقض حقوق بشر در ايران گفت: با گذشت 27 سال از جمهوري اسلامي، هم‌اكنون زمان آن رسيده كه بتوان اين رژيم را ارزيابي كرد.او گفت: براي همين مي‌خواهم از قانون مطبوعاتي سخن بگويم كه مي‌تواند، روزنامه‌نگاري را براي هميشه از نوشتن باز دارد. ايران، تنها كشوري است كه نوشتن را براي هميشه و عمري، ممنوع مي‌كند، به گونه‌اي كه طي هشت سال گذشته، اغلب روزنامه‌نگاران، به دليل همين قانون به زندان محكوم شده‌اند.
گنجي گفت، قرار است به چند كشور ديگر اروپايي و سپس به آمريكا برود تا جوايز جهاني خود را دريافت كند.او همچنين افزود: من مي‌توانستم ايران را ترك كنم، زيرا رژيم ايران به دنبال پيشبرد پرونده هسته‌اي است و حاضر نيست به خاطر برخورد با من، با 17000 رسانه جهاني مقابله كند.وقتي روزنامه‌نگاران راجع به گسترش تكنولوژي هسته‌اي توسط ايران و تعامل جهاني آن از گنجي پرسيدند، او پاسخ داد: حقوق بشر بايد در همه دنيا، بين ايران و جامعه جهاني مطرح شود، اما متأسفانه، نفت و مسائل اقتصادي، حقوق بشر را از يادها مي‌برد.قاضي لوئيس جونت اعلام كرد: بسيار خوشحال است كه گنجي را دوباره مي‌بيند، زيرا در سال 2003، وقتي كه گنجي در بند 209 زندان بوده، با او ملاقات كرده و حال نيز خوشحال است كه او را دوباره مي‌بيند. او گفت: اين بخش اوين، شبيه يك زندان گوانتانامو كوچك بود.او ادامه داد: طي 27 سال مبارزه خود در راه آزادي، لحظه‌اي كه گنجي را ديده، بي‌نظير است!در اين جلسه، عبدالكريم لاهيجي هم با اشاره به تقسيم‌بندي‌هاي اوايل انقلاب اسلامي گفت: در آن سال‌ها، من و گنجي در دو جبهه بوديم و امروز مايلم به او بگويم كه به جبهه طرفداران حقوق بشر، خوش آمدي.اين گفت‌وگوها، در حالي روز گذشته در پاريس انجام گرفت كه شرايط ويژه گنجي در بند عمومي زندان اوين، داشتن تلفن همراه و همچنين دادن امكانات رفاهي ويژه به او توسط زندانبانان و نيز تبعيض بين او و ديگر زندانيان، پرسش‌هايي را به وجود آورده است.
نظرات کاربران :
گنجي جان هر كار مي كني فقط خدارو در نظر بگير
بهتر است به جاي اين همه سوگيري در اخبارتان در مورد مردم بگوييد كه چرا اكبر گنجي 6 سال بدون دليل (بر اساس گفته هاي قاضي اول پرونده وي) تنها به دليل مخالفت و همچنين لج بازي آدمي مثل آقاي مرتضوي از حق طبيعي زندگي محروم شود
يعني يه نظر موافق هم نبود؟
بازتاب: با نوشتن این متن یه مقدار ارزشی هم که پیش ما داشتی از بین بردی
بهتر است جناب آقاي گنجي به اين سئوال پاسخ دهد كه : آيا قصد دارد به بهانه حقوق بشر با حكومت ايران مبارزه كند يا با متعرضين به حقوق بشر هر چند كشوري مانند آمريكا؟
اكبر خان گنجي او موقع كه توي تركيه از خانواده هايي كه از ايران جهت گرفتن ويزا به آنجا مي رفتند مي گرفتيد و به بدترين شكل آنها را آزار و اذيت مي كردي چرا حقوق بشر يادت نبود.
خيلس معذرت مي خواهم كه اين مثال را مي زنم ( مي كويند تا خر سوار هست چرا خر سواري نكنيم ) بنده كه همكار آقاي كنجي در معاونت بين الملل وزارت ارشاد و . بودم مي دانم نامبرده شلوغ كن است و فقط اما از لحاظ عقل و فهم و درك صحيح ناتوان است . حال چرا به چنين مرحله رسيده است ؟ بايد بگئيم از باب ( خالف تعرف ) ماننده اين آقا كه در مينودشت بجه را مي گشت ، چقدر مشهور شد ؟ ولي آقاي گنجي چون با نظام مخالفت كرد و دشمنان ايران همين مي خواستند . لذا او را بزرگ كردند .
آقاي گنجي بهتر است به جاي ناديده گرفتن منافع ملي بهمان جوايز جهاني كه قرار است در آمريكا بگيرد قناعت كند.و از اين بيش به خوش خدمتي براي بيگانگان ادامه ندهد.
اگه مردي و خيلي طرفدار حقوق بشر به حاميان حقوق بشر در فرانسه بگو اگر آزادي بيان هست چرا در فرانسه كساني كه درباره هولوكاست صحبت ميكنند خفه شده و زنداني مي شوند.
مردم كساني را كه به دامان دشمن پناه ميبرند و در چنين شرايط حساسي منافع ملي را قرباني منافع شخصي خود ميكنند بخوبي ميشناسند. كسي را كه بوش و دشمنان ملت بزرگ ايران براي او اشك تمساح ميريزند و به خون شهيدان خيانت ميكند نخواهند بخشيد.
يک ضرب المثل قديمي بود که مي گفت به مرده اگه رو بدي به کفنش هم .......!!حالا شده حکايت پررويي اکبر خان گنجي!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home